Sunday 27 March 2011

must lagi on meie toal

aga meie ajastul ei ole! peaksin ma karjuma nagu tulihingeline kommunist - me elame pööraste võimaluste ajastul. võ mina elan, vahel. ma olen teinud ajaloomuuseumile filmikest, kus steadicam tantsib ja valgus virab. ja maailma leebeim produtsent mart saar õmbleb kodus ürgmehe riideid ning aitab õlgedega suitsutare kütta. lihtsalt ettevaatuseks - kui teil kunagi sama tore võimalus tuleb - ärge tehke suitsutares - nagu mina.
ärge pange selga oma heledat jopet, ärge sikutage mööda nõistunud palke kinoflood, ärge puhuge suitsuahju põlema, ärge mängige märtrit, et miks teised peavad suitsus kannatama - ja pange üksi statiive, lampe ja pikendusi kokku - ja ärge selle kõige käigus toetage oma valutavat pead vastu nõgist seina - juhul kui teil on valge müts. kõike seda ärge tehke eriti siis, kui te lähete edasi otsima võttekohti ja teil ei ole kaasas kotti kuhu vaakumisse sulgeda oma haisvad riided ja lisaks kõigele - pole teil üldse eriti vahetusriideid kaasas. nii võib edasine retk olla vürtistatud ootamatusega, et teid peetakse mowgliks. või mida mõtles täpselt see mees saaremaa hotelli retseptsioonis, kes mult pool kaksteist öösel küsis - mis juhtus? mõtelnud hetke, ei hakanud ma rääkima talle, et eestlane on olnud vaene ja allasurutud rahvas, me elame nõgises toas, meid on allasurutud aastasadu - mõtelge suitsutarele.
ma ütlesin kogu jõudu kokku võttes, tead, me otsime võttekohti - maailma kõige toredamale lastelavastusele. ta oli küll turvamees, aga ta sai aru. tuba maksis 19 eurot vähem kui esimene hind. ja maailma kõige mustemas laes, taevas särasid kõik tähed. isegi kui korraks on teie lagi must, siis ausõna - tähed on kohe käeulatuses. lõpetanud umbes 900 km ulatuses võttekohtade ülevaatuse tundsin ma end nagu pipi, kes vaatab oma leitud roostes purki ja on väga õnnelik. siim vaatas kulm kortsus, aga ma teadsin, et tegelikult saab aru. sest ees on kuldne ajastu.

No comments: