Wednesday 13 April 2011

polaarjoone sangar

kui keegi üldse on otse soome filmist, siis jumala eest - ma olen lihtsalt kinolinalt jalga lasknud jobu. vaadanud ära hea soome filmi - pidasin vajalikuks oma elu kokku võtta, miski morbiidne mure mus sunnib seda aega ajalt tegema. nagu neil soome meestel, kes elavad polaarjoone ääres ja võitlevad teadmisega, kui kuradi tolgus sa vahel olla võid.
minu päev, täna - algas mõrvaga. ma tapsin telemaja parklas laiutanud kojamees zhenja pange. hoogsalt kurvi võttes suutsin ma tagumise ratta alla sättida sinise plekkanuma ja muuta ta pinnalaotuseks, millesse tarretus igavesks ka kühvel. ehmunult auto parkinud piilusin ma kojamehe poole - ja ta ei kuulnud seda metsikut kolinat, mida tegi ta pang enne ruuduks muutumist. kogu kodanikujulgus jättis mu maha ja ma habisesin urmas vaino valge särgi najal, et ma olen pangetapja, millest sain hüüdnime - ämbri elo. mis iseenesest võib juba varsti olla tõsi. ma teen korraga kaht suurt projekti, mille juurde sateliidina kuuluvad väiksemad, mis tuleb ära teha, et suuri teha saaks. olen lülitunud leonardo da vinci rezhiimi, mis laseb magada iga 4 tunni järel 15 minti, aga kuna mul pole iial teadmist, kus ma 4 tunni pärast olen, siis need magamise kohad jäävad ära. samas on kevad - ja unustage ära, kevad ei tähenda seda, et su ellu saabuvad mehed roosidega. ega sedagi, et sa sellest hooliks. see tähendab, et sa saad õues joosta ja nii sörgin ma selle vähese une peale 7-10 km, et tunda korrakski tunnet, ma mõtlen muust kui muredest. ja peale seda on taas kord tunne, et astudes tulejoonele - pead sa seal vastu. isegi enam ei tea, mille eest või kelle eest. aga kui ma saan tehtud selle aasta nii nagu ma natukenegi tahtsin, siis mina, soome filmi kangelane luban - põrgu kuulub sangarile ja ma muutun hapraks, heaks, hellaks ja ilusaks naiseks. seniks - elan ma labiilse mõrtsukana, kelle telefon heliseb iga minuti tagant, et helistajad saaks vastuseid, nõusolekuid, otsuseid, teadmist. aga ma pole ju mingi sangar, ma olen tegelane soome filmist. ma tahaks polaarööd ja sauna ja seda ühte ma ....kylla ett...rakasta...vai niin...nagu me kõik

No comments: