Saturday 30 April 2011

võitlus tehnoloogiaga

mina, kes ma olen alati arvanud, et ma olen sündinud siia ilma, et armastada uusi tehnoloogiaid, olen saanud nägijaks jällegi inimese ekslikusest. kuna mu päev algas laste postitamisega 3D kinno ja jätkus keerulise valgusnimekiri näpus käru lökkamisega pargis, siis - oleks ta ju justkui hästi alanud. tõsi küll, greenscreeni värvides kärus istuv beebi, eesti endiselt ilusaim valgustaja henri, tema tore jalgrattaga pruut iti ja jopes mina, valgusnimekiri käes - nägime välja nagu väga moodne perekond. arvestades, et beebi ei kuulunud kellelegi meist - olime ka. seevastu saime valgustitest kokkuhoitud ja peegeldajatelt ning pehmendajatelt mitte. edasi ulatas mulle abistava käe vend allan, kes lubas anda mulle tehnoloogia, millega ma saaks mudelhelikopteri jaoks määratleda maakaardil oma asukoha ja N_S suuna. igaks juhuks, ma võtsin ikka laste kompassi ka kaasa. algatuseks läks mul üks pool tundi pusserdamist, et puutetundlik telefon laadima saada, siis mitu vastamata kõnet, et õppida kõnesid vastu võtma ning lõpuks kui ma oma positsioneerimisprogrammi lahti sain, ütles see mulle kindlameelselt, et ma asun Kullamaal, mis on raudselt virumaalt, kus mina olin, teises suunas. nördinult kiskusin ma välja laste kompassi, asetasin selle telefoni peale, sest mul endal käed ju värisevad kogu aeg, et näidik ei püsi paigal - ja kujutad sa ette - kompass - läks lolliks. tiirutas ainult ringi ratast ega peatanud. nii kirjutasin ma soome helikopterimeestele, et võttekoht on umbes tammistus ja umbes suunaga idast läände, kui päiksele võib kindel olla. ja õhtu lõpuks läksin vaatama tehnoloogiarikast actionfilmi thor, mille lõpus pidin endale tunnistama, et ainus asi, mis loeb maailmas on - inimene. tee või miljardite eest efekte ja loobi taevast tuld ja tõrva, ikka jääb kehv, kui mõtet pole. kergelt kekseldes, et efektne hollywood on taas läbikukkunud saabusin koju, vaatasin oma ikka veel katkist arvutit ja tunnistasin end võidetuks. las see tehnika jääb. aint inimese sees olev pavver loeb. mina näiteks - suutsin seikluspargis 3 rada läbi käia. vat see on inimlik võit.

No comments: