Friday 1 January 2016

Läbi võsa valgusesse

Mul on ebausk, et kui eelmine aasta jääb kokkuvõtmata, lahti- ja kinniharutamata, siis uus ei saa kuidagi otsa peale ning käiab ikka vana rada.
Mitte, et ma tahaks 2015 kuidagi kokkuvõtta. Ja ma ei ütle, et see oli raske aasta,  sest enne seda ma kord lolli peaga ütlesin ühe aasta kohta nii ja nüüd sain teada, et raske võib olla midagi palju suuremat, kui seljatagant nuga andev sõbranna. Vahel räägib vaikus. Sinuga ja sinust. Ma nägin und, et kohtasin oma Kunstikooli õpetajat Mari Roosvalti. Ta astus mu juurde nagu kallistaks mind, aga tegelikult sosistas kõrva. "Kõigest ei pea rääkima. On asju, millest võib vaikida". Mina, kes ma olen olnud valjuhäälne rääkija, nii õudne nõudja, et kunagine tootmisjuht Ramon ütles oma lahkumisel 30 naisest koosnevasse logistikafirmasse, et - kui mul on seal kõik hästi ja kõik töötajad on ka õnnelikud, siis ma kutsun sinu ja Margit Ossipova, küll teie virisemist leiate, ma teen 2016 aasta avalduse, et olen näinud nüüd asju, millest vaikida. Olen nii palju minevikku vaadanud, et tahan nüüd vaadata mõnda aega tulevikku. On elu südaöö, kui mõned neist, keda oled armastanud, on lahkunud ja ootel on hommik, et sünniks need, keda sa veel hakkad armastama.
Mida rohkem ma lugesin polariseeruvaid postitusi aastavahetusprogrammi kohta, kus ühed needsid ja teised kiitsid, siis seda suuremaks läks mu tahtmine vaikida. Sest mul on saladus. Saladus, et kusagil, kuhu me teel oleme, see ei loe.
Loevad teised asjad. Kui saad kedagi küsimata aidata. Kui sind aidatakse küsimata. Sest see oled sina, oma võrratul, võluval, vastikul, iseeneslikul moel. Iga päev iseendana. Aga ma luban, et järgmine kord kirjutan ma ikka jälle väikseid, armsaid, tühiseid juhtumusi, mis elu naljakaks teevad. Näiteks kuidas ma 2015 aastal maestro Arvo Pärdiga metsas olin ja austusest hingetuna head aegagi ei suutnud öelda ning kuidas peale pidulikku vaikivat hüvastijättu kohtasin ma teda uuesti, mõtlikult sambla vahel tuuritamas - " See tee on kadunud...." ohkas ta ja murdis otse läbi võsa valgusesse.

No comments: