Friday 28 December 2018

Libris et liberis

"Raamatud ja lapsed" olevat olnud ühe mu iidoli Lorenzo di Medici moto. Vähemalt renessansis tähistasid need tuleviku kindlustamist. Ma ei julge küll pead anda, et 600 aastat hiljem kehtib sama, aga elanud olen ma küll viimased paar aastat suuresti sama moto järgi. Aastalõppudes tehtav kokkuvõte aitab ehk endal ka suurte lainevaalude vahel loovides sihte selgeks saada.
Esiteks - sai esimene aasta pool mütatud Eesti riigi sünnilooga. Ehitasime Indrekuga saate saate järel ja mina neelasin raamatu raamatu järel, et müür vähe kindlam jääks. Pärast ehitasin päris maja ka. No ütleme, et mitte nagu PÄRIS päris. Seinad on sellised, et kui kingi jalga paned, siis üht kätt ei maksa seinale toetada, läheb maja ümber. Aga terass on aus ja seal kribasin kiiresti valmis veel ühe raamatu. "Tormpuudlane" oli ammu juba valmis, ootas lihtsalt et aeg saaks küpseks. Nii juhtuski, et see aasta tõi kaasa kaks raamatut.
Ning et kõik need ajalooraamatud, mille jaoks ma uue riiuli ostsin, ei jääks seisma, siis andis saatus võimaluse rääkida Vabadussõja lugu.
Raamatute ja ajaloo vahele mahuvad kenasti lastele loodud lood Lastetoast ja oma suureks kasvanud lapsed ka, kelle sunnil käisin Ameerikas - ja see polnudki nii hull. Kuigi kevadine Berliin ja suvine Veneetsia ning sügisene Suomenlinna ja Petseri meeldisid mulle ka. Jõin jäägermeistrit Kihnu Virvega, pidasin Omi 100 sünnipäeva koos juubliariga, põdesin oimuluu põletikku, sain seetõttu paavsti õnnistatud karvamütsi - pluss tammetõrud, lippasin tankide eest koos kaameratega peaaegu elu hinnaga, võtsin EV 100 sünnipäeva vastu Terevisiooni puldis kabitanuga, õpetasin endast targemaid inimesi koolis ja elus ning naersin palju ja nutsin natuke.
Kuigi ühiskond teeb mind vahel murelikuks ning see protsent, mis ajakirjanikuks saada tahtis lööb siis keema, tuleb tõdeda, et hetkel on elu küll nagu kungla rahval. Tõesti kuldsel aal... Tuleviku kindlustab ehk see - libris et liberis - soovin seda enda elu põhjal kõigile. Minu topeltgarantii, et kui see ka tulevikku ei kindlusta teeb ta oleviku väga meeldivaks. Ja ehk ikkagi kindlustab ka tulevikku, kus võiks olla kindlasti - üks elulooraamat maagilisest naisest, kes lavastas jumalast antud andega. Üks lõbus film vananemisest ja inimeste vahelistest suhetest.Üks telesari naistele ja üks ajaloosari meestele. Kaks rõõmsat, suureks kasvanud exlast, kellel läheb hästi. Paar reisi, tänan, võtaksin ka veel kauba peale. Olen tähendanud, et asjad, mille paned kirja, lähevad ka täide. Soovitan soojalt kõigile. Oooooot - ma unustasin suuuuuure lotovõidu. Jah, nüüd on kõik.

No comments: